7 Aralık 2010 Salı

Yeniden

   Almış olduğum  , tarla ile ilgili yaptıklarımı anlatmak için oluşturduğum bu günlük yeni bir boyut kazanmak üzere. üyesi olduğum Ağaçlar net üyelerinin bilgileri, bana gösterdikleri ilgi ve sabır için ne kadar  teşekkür etsem az dır.
   Yine ağaçlar net içinde oluşturulan Uzak Bahçelerin Yakın İşbirliği oluşumu üyesi olmaktan ve benim gibi bir acemi  çifçiyi içlerine kabul etmelerininden gurur duyuyorum.

   Yaptıklarımı bir kronoloji takip etmeden yazacağım için şimdiden özür dilerim. Fotograflamayıda elimde olanlarla idare edeceğim (malesef makinamı yazlıkta unutmuşum). 
   
    Kısaca yazayım da daha sonra devam ederim. ilk olarak tuttum hangi akla hizmetse zeytinlerin dibini sürdürdüm. Hani derler ya bir musibet bin nasihadden iyidir diye işte tam öyle oldu toprak yağmur lar la aktı (tarlam biraz meyilli)

    Sonra hiç hazırlık yapmadan. Gerçi ani gelişme sonucu idi 30 kadar meyva fidanı aldım Ödemiş e gitmek zorundaydım. Bademli fidancılar kooperatifinden aldım.  Gerçi hala 10 tanesi toprakla buluşamadı arığın içinde saksı ve torbaları ile duruyorlar. sebebine gelince toprağın 25 cm altı kireçli ve geniş çukur açıp toprak takviyesi yapmazsanız. fidanı kaybediyorsunuz. Benim gibi  acemilik yapıp 4  elma fidanını kaybettim. Tam kaybettiğim söylenemez de fidanların aşıları kurudu. yeniden aşılanacaklar.

 

5 yorum:

  1. Sevgili Ömer,

    İlk başlangıçları yaptık, artık gerisi gelir.

    selamlar

    YanıtlaSil
  2. Ali bey daha başlangıç gerisi tabiki gelecek amaç yapılan yanlışların bir daha yapılmadan, daha az çalışıp daha çok ucuz maliyetli sağlıklı ürün alabilme değilmi.

    YanıtlaSil
  3. Selamlar Ömer Bey,

    Arsanızı gezdim ama hangi köşesine talip olayım karar veremedim. Forumda toprak ağası diye takıldım ama siz gerçekten toprak ağası gibisiniz :)ama marabanız yok. Kendim çalışıyorum diyorsunuz. Ben gelip maraba olarak yanınızda çalışırdım ama sağlığım elvermez.

    Dilerim her şey gönlünüzce olur. Arazi kaç dönüm, Google earth' ten koordinat verirseniz arada sırada ziyaretinize geliriz. Bir köşesine sera kurmayı düşünmüyor musunuz?

    YanıtlaSil
  4. arazim 18.75 dönüm ama benim kullanmaya calıştığım yer 16 dn kadar 2-3 dn ü orman lık gibi anlıyacağınız mikro organizmalar yönünden zengin
    39° 4'1.93"N 27°10'37.46"E olarak geçiyor yan tarafındaki kuru dere yatağından sınır oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Pardon sayın sarıcan bir köşeye sera kurmak istiyorum ama. kulübeye yakın olacak olursa rüzgar yüzünden sağlam bir şey yapılması gerekiyor. İlk hedef yazlığa gidip gelmeden çünkü gidiş geliş 80 km 3-4 gün kalabileceğim barınak.

    YanıtlaSil