8 Aralık 2010 Çarşamba

Zeytin

    Zetinlerle ilgili çok fazla birşey yaptığım söylenemez. zeytinlerin altındaki otları motorlu tırpanla biçmeye çalıştım diyorum çünkü.  Misina ile kartlaşmış otları biçmeye çalışmak imkansız gibi mutlaka çelik testere takmak gerekiyor.  Bende mayıs ayına kadar işlem yapmayınca tabiki otların tümü sertleşmişti. bende işi çapaya havale ettim.

Not: resmin üzerin deki tarih te hata var yıl 2010

  Bu arada araya başka bir konu ilava etmem istiyorum ben nisan ayında tartıya çıktığımda 123 kg gelmiştim. O tarihten sonra tartı ya küsmüş bir daha tartılmamıştım. şimdi 102 kg geliyorum. yeni resmimi de yüklemek isterdim ama.

   Araya  girmemin sebebi tarladaki işlemleri yaparken hiç yardım almamam her işi kendim yapmaya çalışıyorum bazen yetersiz kalsamda 1-2 saat te bitecek iş bazen 2 gün sürüyor.  Her işi kendim yaptığımdan nerde yanlış yaptığımı daha çabuk anlıyorum.  
  
   Mayıs ayında bahçe bakımına başlanırsa ancak bu kadar olur lafları gelecek ama.  şubat ayının başından mayıs ayının sonuna gelinmesi başka bir hikaye. Meyveli tepe nin tüm karşı çıkmasına rağmen ben kaolin kili yerine (Gölge tozu )  bileşimi sönmemiş kireç olan karışımı kullandım.  Satın almıştım ne yalan söyleyeyim çevremdeki bahçelerden daha iyi verim aldım. Zeytin kurdu oranı  %2-3 ü geçmez. kaolin kilini (Ensarın hediyesi 2011 de deneyeceğim. Zeytin sıkmaya gittiğimde de diğer sıkılan zeytinler le karşılaştırdığımda ürün kalitemin iyi olduğunu söyleyebilirim.

   Zeytin ağaçlarının  dibi çapalanırken bir yandan da artık oluşmaya başlamış olan zeytinleride koruma zamanı gelmiştir diyerek. sırt motoru ile (pompa demiyorum aküsü şarj edildikten sonra yaklaşık 200 litere sıvı atıla biliniyor.) Gölge tozunu uyguladım. Ağaçların altı çapalanıp temizlenirken çıkan otları uzaklaştırmak yakmak yerine  yine kendi altında toprağa karıştırmayı tercih ettim.
 
   Kompost hazırlamayı da ihmal edecek değildim ya çevresel şartları dikkate almadan o işe de el attım. Arazimin bitişiği hatta benimde yaklaşık 1500 metrekare si orman olduğunu dikkate almayınca benim kompost ve 3 traktör keçi gübresi önce mayıs böcekleri, farelere sonrada onları yemeye gelen domuzlara yataklık yaptı. Gerçi beni kompost yapmaya iten sebep dikilide oturduğum sitenin parklarında çıkan çimen atıklarının çöpe atılması idi.  Önümüzdeki yıl  (burası  yenilen takımın antrönörünün verdiği beyanata benzedi ama) çimenleri kompost yapmaya uğraşmadan direk ağaçların altına malç şeklinde döküp kuruduktan sonra da toprağa karıştırmak istiyorum.  En azında yukarda yazdığım yaratıklarla daha fazla karşılaşmak istemiyorum.  Ama şunu diye bilirim bu yaratıklar 2 ayaklı yaratıklardan daha az zarar veriyorlar.

 


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder